Opdracht
Maak het introductiefilmpje op basis van het SchoolTV filmpje ‘ Hoe maak je van slootwater drinkwater?
Dit filmpje is ingebed in de website van schoolTV en kan je dus niet aanpassen voor je lespraktijk. Met YouTube filmpjes of eigen filmpjes kan je wel zelf aan de slag om activerend online materiaal te creëren.
Klaar voor gebruik!
Extra
Laat de leerlingen naar het gelijkaardig
Ketnet X-Treem filmpje
van Bartel van Riet kijken van 22min09 tot 25min57.
Welke extra vragen zou je kunnen bedenken om nog even klassikaal terug te koppelen?
Enkele mogelijke suggesties.
1. Opdracht
Maak een korte kennisclip van maximaal 5 minuten vanuit je eigen vakexpertise rond één van de verbindende STEM -concepten.
2. Handleiding
1. Opdracht Maak een STEM-barometer van je klas
Geef in de klas een introductie aan de hand van de resultaten van de enquête en bespreek ze in een klassengesprek. Het kan interessant zijn om de klasresultaten te vergelijken met bestaande onderzoeken, bv. Kiezen voor STEM
2. Handleiding
Hoe een digitale enquête maken?
Videomateriaal gemaakt tijdens de les is een geweldige bron van informatie. Video-analyses worden dan ook alsmaar meer gebruikt om de klaspraktijk onder de loep te nemen.
1 Opdracht: Observatie Blended STEM-les 1
Bekijk aandachtig de video van een Blended STEM-les in een eerste jaar van de tweede graad doorstroom wetenschappen.
2 Opdracht: Observatie Blended STEM-les 2
Bekijk nu het volgende fragment uit dezelfde les als hierboven, maar later in het lesuur.
Download een kijkwijzer met hulp voor de analyse van de 2 videofragmenten.
Opdracht
Maak het introductiefilmpje op basis van het SchoolTV filmpje ‘ Hoe maak je van slootwater drinkwater?
Dit filmpje is ingebed in de website van schoolTV en kan je dus niet aanpassen voor je lespraktijk. Met YouTube filmpjes of eigen filmpjes kan je wel zelf aan de slag om activerend online materiaal te creëren.
Klaar voor gebruik!
Extra
Laat de leerlingen naar het gelijkaardig
Ketnet X-Treem filmpje
van Bartel van Riet kijken van 22min09 tot 25min57.
Welke extra vragen zou je kunnen bedenken om nog even klassikaal terug te koppelen?
Enkele mogelijke suggesties.
1. Opdracht
Maak een korte kennisclip van maximaal 5 minuten vanuit je eigen vakexpertise rond één van de verbindende STEM -concepten.
2. Handleiding
Hoe maak ik een uitlegvideo met Powerpoint?
Een filmpje maken met Powerpoint
1. Opdracht
Maak een STEM-barometer van je klas
Geef in de klas een introductie aan de hand van de resultaten van de enquête en bespreek ze in een klassengesprek. Het kan interessant zijn om de klasresultaten te vergelijken met bestaande onderzoeken, bv. Kiezen voor STEM
2. Handleiding
Hoe een digitale enquête maken?
Videomateriaal gemaakt tijdens de les is een geweldige bron van informatie. Video-analyses worden dan ook alsmaar meer gebruikt om de klaspraktijk onder de loep te nemen.
Opdracht: Observatie Blended STEM-les 2
Bekijk nu het volgende fragment uit dezelfde les als hierboven, maar later in het lesuur.
Download een kijkwijzer met hulp voor de analyse van de 2 videofragmenten.